Season 14 - Episode 5


Second Conditional شرطی نوع دوم

برای بیان شرایطی غیرواقعی از جملات شرطی نوع دوم استفاده می کنیم. برای ساختن آن، جمله(clause،بند) قبل از کاما را با simple past ساخته و در جمله بعد از کاما از
(مصدر فعل) would + infinitive
استفاده می کنیم.
If + simple past, S+ would + infinitive
If + simple past, S+ could + infinitive
If + simple past, S+ might + infinitive

توجه:
در صورتیکه که past simple فعل was/were باشد از were به جای was استفاده می کنیم.

1-
If I were you, I would see a doctor.
(دقت کنید که فاعل I است اما به جای was از were استفاده می شود)

2-
If I were him, I would visit my parents more often.
3-
If I won a lottery, I would buy a house.
4-
If he didn't smoke, he wouldn't need an operation.

If you ate less, you would lose more weight.
If I were rich and famous, I'd send along my private jet.
If I were you, I would continue studying English.

شرطی نوع اول : درس 13
شرطی نوع دوم : درس 14
شرطی نوع سوم : درس 16





1- اگر جای تو بودم می رفتم پیش یه دکتر.
2- اگه جای او بودم، بیشتر به دیدار پدر و مادرم می رفتم.
3- اگر تو قرعه کشی برنده میشدم، یه خونه میخریدم.
4- اگه سیگار نمی کشید، به عمل جراحی احتیاجی نداشت.

2 / 4

Loading...